Klikając "Akceptuję", udzielasz zgody na przetwarzanie danych osobowych dotyczących swoich aktywności w Internecie (np. identyfikatory urządzenia, adres IP). Szczegółowy opis celów i zakresu przetwarzanych danych znajdziesz w zakładce RODO . Zgoda jest dobrowolna.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie w celu ulepszenia Twojego doświadczenia podczas przeglądania witryny. Wśród nich znajdują się niezbędne pliki cookie, które są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są nieodzowne do działania fundamentalnych funkcji witryny. Dodatkowo, używamy plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej strony internetowej. Te pliki cookie będą zapisywane w Twojej przeglądarce wyłącznie po uzyskaniu Twojej zgody. Masz również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie, jednak taka decyzja może wpłynąć na komfort przeglądania strony.

Funkcjonalne (niezbędne)
Analityczne
Marketingowe

Co to jest home staging i jak wpływa na wartość nieruchomości?

Obecnie rynek nieruchomości przechodzi zupełnie nową erę pod względem sprzedaży i wynajmu mieszkań, domów oraz lokali usługowych. Duża konkurencja na rynku sprawia, że wiele osób korzysta z usług home stagingu. W ten sposób ich oferta jest lepiej przygotowana i zyskuje na popularności. Czym dokładnie jest home staging? W jaki sposób tworzone są oferty sprzedażowe?

Wielu właścicieli nieruchomości pragnie sprzedać bądź wynająć swoje mieszkanie czy lokal usługowy z zyskiem. Niestety okazuje się, że tylko niektórzy z nich wiedzą jak to zrobić, aby przebić się z ofertą przez ogromną konkurencję. Kluczowy w procesie sprzedaży może być home staging, dzięki któremu dana nieruchomość zostanie sprzedana w krótkim czasie, w naprawdę wysokiej cenie.

Co to jest home staging?

Home staging oznacza profesjonalne przygotowanie nieruchomości pod wynajem lub sprzedaż. W efekcie wnętrze mieszkania, domu czy lokalu usługowego zostaje odnowione i na nowo udekorowane, aby jak najmocniej wyeksponować zalety nieruchomości, zwiększyć jej wartość rynkową, a także stworzyć interesującą dla potencjalnego klienta ofertę. Okazuje się bowiem, że odpowiednio przygotowane wnętrze, a także dokumentacja fotograficzna podnosi wyjściową cenę sprzedaży o nawet kilkadziesiąt procent!

Jednym z największych wyzwań właścicieli nieruchomości, jest doprowadzenie sprzedawanego mieszkania do stanu, w którym mogłoby ono zaciekawić kupca. Wiele mieszkań, które są przeznaczone do sprzedaży lub wynajmu, wymagają drobnych poprawek remontowych, a co się z tym wiąże – konieczność odmalowania ścian, posprzątania czy wymiany niektórych mebli. Celem home stagingu jest zatem doprowadzenia wszystkich pomieszczeń do stanu neutralnego, ale jednocześnie sprawiającego wrażenie odnowionego wnętrza. Profesjonalny home stager podczas swojej pracy podkreśli zalety nieruchomości, a za pomocą stosowanych dodatków i akcesoriów – ukryje wszelkie wady.

Kto zajmuje się home stagingiem?

Niemal każdy, kto przegląda oferty nieruchomości na sprzedaż czy wynajem w internecie dokonuje wstępnej selekcji na podstawie zdjęć. Dlatego też odpowiednie przygotowanie wnętrza jest kluczowe, aby oferta wzbudziła zainteresowanie.
W Polsce nie ma odpowiednika tej profesji dlatego osobę, która zajmuje się home stagingiem, określa się mianem home stagera. Zazwyczaj jest to osoba, która pracująca w branży związanej z obrotem nieruchomości i posiadająca odpowiednią wiedzę o architekturze wnętrz. Home stager musi również nadążać za trendach wnętrzarskimi, dostosowując tym samym powierzone mu mieszkanie do aktualnej mody. Znajomość zasad home stagingu, a także rynku nieruchomości pozwoli na przygotowanie mieszkania pod wymogi potencjalnego klienta.

Odnowione mieszkanie, które nie tylko nie wymaga dodatkowego remontu czy konieczności kompletowania stylowego umeblowania, zwiększa wartość nieruchomości, a także skraca czas jej sprzedaży o połowę.

Jak zatem wygląda usługa home stagingu w praktyce?

Home staging – zasady

W zależności od rodzaju wybranego biura nieruchomości, specjalizującego się jednocześnie w przygotowywaniu oferty sprzedażowej opartej na home stagingu, poszczególne etapy mogą się od siebie różnić. Zazwyczaj jednak home staging zamyka się w trzech krokach:

  • konsultacji,
  • propozycji prac remontowych i wybranie konkretnego stylu (dekoracji) oraz ich wdrożenie,
  • wykonanie profesjonalnych zdjęć do stworzenia oferty sprzedażowej.

Konsultacja jest niezbędna do tego, aby zweryfikować wszystkie wady i zalety danej nieruchomości. Wielu właścicieli mieszkań oraz domów nie zwracają niestety uwagi na drobne niedociągnięcia, które mogą zaważyć na ostatecznej cenie, jaką uzyskają za swoją nieruchomość. Profesjonalny home stager zwróci uwagę na to, czy nie trzeba odmalować ścian i sufitów, wymienić porysowanej podłogi czy naprawić uszkodzonych instalacji. Home stager zwróci również uwagę na akustykę mieszkania i zaproponuje korzystne w sprzedaży rozwiązania.

Wskazane prace remontowe mogą ukryć wszystkie wady mieszkania, a także wydobyć zalety. Dzięki temu home stager zaproponuje urządzenie poszczególnych wnętrz w taki sposób, aby oferta wpasowała się w obowiązujące trendy na rynku nieruchomości. Profesjonalny home stager będzie starał się uzyskać jak najbardziej zadowalające efekty, przy możliwie najmniejszym wkładzie finansowym swojego klienta.

Odpowiednio odnowione wnętrza wymagają również profesjonalnych zdjęć, które będą podstawą przygotowanej oferty sprzedażowej.

Home staging pomimo tego, że nie jest jeszcze popularną usługą biur nieruchomości, zyskuje ogromne znaczenie podczas tworzenia ofert sprzedaży zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.